Sinulla töissä – Riitta LähiTapiolasta


2.10.2018

Sinulla töissä –juttusarjassa esittelemme PeeÄssässä erilaisissa tehtävissä ja eri toimipaikoissa työskenteleviä henkilöitä.

Riitta Vesakivi on vakuuttamisen rautainen ammattilainen. Elämän koko kirjoa koskettavassa työssään hän nauttii eniten ihmisten kohtaamisista kasvokkain.

Tapaturmavakuutus, terveysvakuutus, lapsivakuutus, kotivakuutus, autovakuutus, koiravakuutus… LähiTapiolalla on tarjolla henkilöasiakkaille runsaasti erilaisiin elämäntilanteisiin ja -tarpeisiin liittyviä vakuutuksia. Tarjonnassa näkyy, että yhtiö on profiloitunut entistä selkeämmin elämänturvan takaajaksi.

– Jos auton puskuri menee lommoille tai pyykinpesukone hajoaa, on se huomattavasti pienempi paha kuin se, kun itse tai joku perheenjäsen sairastuu vakavasti. Tästä syystä menemme henkilöturva edellä, palveluneuvoja Riitta Vesakivi perustelee.

 

Elämänturva kyseessä

Riitta kannustaa jokaista uhraamaan hetken aikaa vakuutusturvan tarkistuttamiseen. Sen avulla kartoitetaan räätälöidysti oma elämäntilanne.

– Käydään yhdessä asiakkaan kanssa läpi, mitä tarkoittaa taloudellisesti, jos perheeseen tulee työttömyyttä tai sairastumisia. Nämä ovat todella tärkeitä elämänturvakysymyksiä, joita monikaan ei tule miettineeksi, ennen kuin jotain vakavaa tapahtuu.

Riitta kuvailee esimerkiksi pari vuotta sitten lanseerattua TerveysHelppiä aivan loistavaksi palveluksi.

– Kun tapaturma tai sairaus yllättää, TerveysHelpin sairaanhoitajat ja lääkärit ovat puhelinsoiton tai chatin päässä, tarvittaessa aika vastaanotolle varataan saman tien ja korvausasiakin lähtee viivyttelemättä vireille.

 

Syntymästä kuolemaan

Riitta todellakin tietää mistä puhuu. Hänellä on työkokemusta vakuutusalalta 28 vuoden ajalta. Tapiolasta ja LähiTapiolasta (nimi muuttui, kun Tapiola ja Lähivakuutus yhdistyivät vuonna 2012) Riitalla on kokemusta vaihtelevasti erilaisista tehtävistä. Hän on toiminut takavuosina muun muassa edustajien yhteyspäällikkönä, myyntisihteerinä ja myyntipäällikkönä.

Tällä hetkellä Riitta työskentelee palveluneuvojana LähiTapiolan asiakaspalvelupisteessä Kuopion Prisman katon alla.

– Olen aiemmin työskennellyt myös puhelinpalvelussa, mutta se ei ole minun juttuni. Nautin työstäni eniten silloin, kun saan kohdata asiakkaan silmiin katsoen. Tämän työn ehdoton rikkaus on se, että asiakkaat ovat erilaisia ja he kertovat hyvin avoimesti omista asioistaan. Elämän koko kirjo tulee tutuksi, syntymästä kuolemaan.

 

Palvelua ajanvarauksella ja ilman

LähiTapiolan asiakaspalvelupisteessä hoidetaan kaikkia vakuutuksiin liittyviä asioita. Elämänturvakartoitusten lisäksi tehdään muun muassa uusia vakuutuksia, muutetaan jo olemassa olevia vakuutuksia sekä käydään läpi laskuihin liittyviä kysymyksiä.

– Lisäksi tarjoamme asiakaspalvelupisteessä säästö- ja sijoituspalveluja 20 000 euroon saakka. Sitä suurempien summien osalta ohjaamme asiakkaan varainhoidon asiantuntijoiden juttusille keskustaan Puutarhakadun konttoriimme.

Prismassa asiakaspalvelupiste toimii sekä ajanvarauksella että vuoronumerokäytännöllä. Ajan voi varata etukäteen tai poiketa kauppareissun yhteydessä palveluneuvojien juttusille maanantaista torstaihin kello 10-16.30 ja perjantaisin kello 10-16.

– Ennakkoon ajan varaamalla voidaan sopia tapaaminen myös myöhemmäksi illaksi, jos päiväsaikaan ei ole mahdollista tulla käymään, Riitta kertoo.

 

Vakuutuksista Bonusta

Vakuutukset koskettavat tavalla tai toisella meistä likimain jokaista. Niiden kilpailuttaminen on Riitan mukaan arkipäivää.

– Meidän yksi valttikorttimme on se, että vakuutuksistamme osuuskaupan omistajat saavat Bonusta, maksimissaan 5 prosenttia. S-ryhmä, eli meillä täällä Pohjois-Savossa Osuuskauppa PeeÄssä, on LähiTapiolan tärkeä yhteistyökumppani. Meillähän on S-Pankkikin yhteisomistuksessa, Riitta muistuttaa.