15.9.2021
Break Sokos Hotel Tahkon vastaanotossa työskentelevä Seija Pirinen on palkittu Sokos Hotels -ketjun vuoden onnellistajana.
(teksti: Kristiina Tammitie, kuvat: Pentti Vänskä)
Lapsiperhe majoittui Break Sokos Hotel Tahkolle. Perheen 8-vuotias tyttö ilmoitti topakasti haluavansa nukkua huoneen kerrossängyn yläpetillä, mutta vanhemmat eivät uskaltaneet laskea levottomasti nukkuvaa lasta matalalaitaiseen sänkyyn.
– Lapsen harmitus jäi mieleen. Kun vastaanotossa tuli hiljaisempi hetki, kävin etsimässä liimapuulevyn, jonka vuorasin pyyhkeellä ja pussilakanalla. Näin saatiin sänkyyn korkeampi laita ja tyttö pääsi kuin pääsikin nukkumaan yläsänkyyn. Aamulla hän tuli kiittämään ja kertomaan, miten hyvin unet maittoivat. Tyttö oli niin ilahtunut asiasta, että ilmoitti haluavansa ehdottomasti tulla meille uudelleenkin, vastaanoton vuoropäällikkö Seija Pirinen kuvailee.
Lapsen ilahduttaminen poiki Seijalle Sokos Hotels -ketjun Vuoden onnellistaja -tittelin, Sokos Hotellien onnellistamisen mission mukaisesti.
S-ryhmän hotelleissa onnellistamisen tavoitteena on saada ihmiset hurmaantumaan hotelleihin sekä lähtemään niistä onnellisempina ja paremmalla mielellä kuin he olivat saapuessaan. Onnellistamisteoista palkitaan hotellien asiakaspalvelijoita kuukausittain, ja oivaltavimmista teoista seuraa vuoden onnellistajan tunnustus. Tänä vuonna palkitut valittiin lapsiasiakkaiden huomiointia painottaen.
Onnellistaminen parasta
Seijalle palkinto tuli täytenä yllätyksenä.
– Seurasin palkitsemistilaisuutta etäyhteyksien kautta ja menin aivan sanattomaksi, kun kuulin oman nimeni, Seija hymyilee.
Hän pyrkii tekemään joka päivä onnellistamistekoja, joihin maalaisjärjen puitteissa on henkilökunnalle annettu varsin vapaat kädet. Asiakkaiden riemastuttaminen onkin työn parasta antia.
– Joskus asiakas ilahtuu tavattomasti aivan pienestä asiasta, ja toisinaan voidaan tehdä vähän enemmänkin. Olen esimerkiksi käynyt antamassa virtaa asiakkaan autoon, järjestänyt lapsille yllätyssynttäreitä ja antanut majoittuvalle perheelle tai kaveriporukalle heidän varaamansa huoneen tilalle sviitin. Työkaveri on muun muassa ottanut asiakasperheen koiran kotiinsa hoitoon, koska heidän varaamaansa sviittiin ei lemmikkiä voitu laskea.
30 vuotta Tahkolla
Tahkolla Seija on työskennellyt samassa talossa jo 30 vuotta, joista viimeiset 17 vuotta PeeÄssän leivissä.
– Niinhän se vain on, että Tahko menee veriin. Ympäristö, työporukka ja asiakkaat ovat aivan mahtavia.
Seijalla on ollut vuosien mittaan monenlaisia työtehtäviä. Nykyisen työnsä vastaanotossa hän kokee eniten omakseen.
– Respassa työskentely on vaihtelevaa ja haasteellista. Asiakkaiden sisään ja ulos kirjaaminen on vain osa kokonaisuutta, sillä eteen tulee jatkuvasti erilaisia asioita, jotka vaativat joskus nopeaakin reagointia ja ratkaisujen löytämistä. Olen esimerkiksi oppinut vaihtamaan sähkölukon lukijan omin käsin, Seija kuvailee.
20.11.2024 | Tästä ilmoitimme
19.11.2024 | Urapolulla
12.11.2024 | Vähittäiskauppa