14.11.2017
Asiakkaan kiitos innostaa ja kannustaa
PeeÄssään tulee jatkuvasti ja monen kanavan kautta asiakkailta palautetta palveluihin ja tuotteisiin liittyen. Kuopion Sokoksen alakerrassa toimivassa S-marketissa myyjänä työskentelevää Jenna Heinosta positiiviset asiakaspalautteet innostavat ja motivoivat yhä parempiin työsuorituksiin.
”Sain aivan loistavaa palvelua Kuopion Sokoksen S-marketin kassaneidiltä Jennalta! Asioin noin kuuden maissa ja sain parasta kassapalvelua ikinä. Kohteliaisuus ja yksilöllinen palvelu!”
Asiakkaan palautteessa kiitelty kassaneiti on Jenna Heinonen. Hän on luonteeltaan asiakaspalvelutyön parasta A-sarjaa: avoin, peruspositiivinen, sosiaalinen, puhelias ja nauravainen, mutta samanaikaisesti myös työteliäs, tehokas, nopea ja aina halukas oppimaan uutta.
Jenna itse kuvailee työtään ihan parhaaksi.
– Kauppa on juuri sitä, mitä haluan tehdä. Työ on niin monipuolista, että en kyllästy siihen ikinä. Olen onnellinen myös ihanista työkavereista ja asiakkaista, joiden kanssa on mukava höpötellä työn lomassa kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä, hän kuvailee.
Kuopion keskustan S-marketissa Jennan ohella muutkin työntekijät keräävät asiakkailta positiivista palautetta: porukalle on satanut kirjallisen ja suullisen kiitoksen ohella esimerkiksi kukkia ja suklaata. Onpa joku asiakas tuonut ulkomaanreissultaan juustoakin tuliaisina.
– Asiakkaiden kiittävillä palautteilla on iso merkitys. Ne innostavat, kannustavat, motivoivat ja nostavat esiin oman työn merkitystä, porukka miettii yhteistuumin.
Kaikkien aikojen aktiivisin harjoittelija
Jenna tuli S-marketiin töihin reilu vuosi sitten restonomi-opintoihin liittyvän kolmekuukautisen harjoittelun merkeissä. Harjoittelujakson päättymisen jälkeen työt jatkuivat, ensin määräaikaisena ja syyskuun alusta alkaen vakituisena PeeÄssän työntekijänä.
– Esimieheni totesi, että hän ei ole ikinä ennen tavannut yhtä aktiivista harjoittelijaa. Halusin oppia mahdollisimman paljon ja tehdä kaikkea mahdollisia työtehtäviä, jotka ammattitaitoisen myyjän työhön kuuluvat. Nyt olen jokapaikanhöylä. Minut voi heittää ihan mihin tahansa tehtävään, onpa kyse kassatyöstä, palvelutiskistä, paistopisteestä tai kuorman purkamisesta.
Aina ajan hermolla
Jennan mukaan haasteellisinta ja myös mukavinta on ollut työskentely palvelutiskissä, jossa on riittänyt opittavaa.
– Palvelutiskissä pääsee mukavasti jutustelemaan asiakkaiden kanssa, ja jokainen päivä on erilainen. Ajan hermolla pitää olla koko ajan, koska ruokaohjelmista ja lehdistä tulee jatkuvasti uusia reseptejä, joita asiakkaat haluavat kokeilla.
Somejulkisuutta Jenna sai kesällä YouTube-videosta, jossa hän esitteli palvelutiskiä. (Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=k9UnUKEY04U)
– Videon tekeminen jännitti ihan älyttömästi. Olin ihan punainen ja tykitin tekstiä ihan hirveällä vauhdilla. Loppujen lopuksi siitä tuli kuitenkin ihan kiva.
Monipuolisia työmahdollisuuksia
Jenna uskoo pysyvänsä pitkään PeeÄssässä töissä. Hän arvostaa sitä, että osuuskauppa kannustaa työntekijöitään liikkumaan eri toimipaikkojen välillä, tekemään erilaisia töitä ja kasvattamaan omaa osaamistaan.
– Tarjolla on monenlaisia työmahdollisuuksia, jos haluaa kehittää itseään. Joskus voisi olla kiva käydä vaikkapa katsomassa, minkälaista on tehdä töitä sesonkiaikaan Tahkolla, hän pohtii.
27.12.2024 | Tästä ilmoitimme
20.12.2024 |