8.4.2019
S-ryhmän ketjut pärjäsivät tänäkin vuonna hyvin Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen bränditutkimuksessa (Sustainable Brand Index). Suomalaiskuluttajat arvioivat S-marketin ja Prisman ruokakauppojen vastuullisuuden ykköseksi ja kakkoseksi. Myös Sokos Hotellit ja S-Pankki olivat oman toimialansa vastuullisimpia.
S-ryhmän ruokakaupan ketjut pärjäsivät hyvin myös kaikkien kuluttajabrändien yhteisvertailussa. S-market oli tässä vertailussa kolmas ja Prisma neljäs. Edelle ylsivät vain Valio ja Fazer.
Vuosittain Pohjoismaissa suoritettavassa SBI-tutkimuksessa noin 50 000 kuluttajaa arvioi brändejä sen mukaan, kuinka vastuullisina he niitä pitävät. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään tuhat yli 16-vuotiasta henkilöä. Brändien lisäksi tutkimuksessa selvitetään trendejä ja vastuullisen kuluttamisen ajureita.
– Osuustoiminnan ytimessä ovat asiakkaidemme toiveet. Paras paikka elää -vastuullisuusohjelman yhtenä tärkeimmistä tavoitteista on auttaa asiakkaitamme vastuullisissa valinnoissa, SOK:n vastuullisuusjohtaja Lea Rankinen kertoo.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin.
Lue lisää S-ryhmän vastuullisuudesta:
5.12.2024 | Vähittäiskauppa
4.12.2024 | Tästä ilmoitimme
3.12.2024 | Tästä ilmoitimme