18.10.2016
S-ryhmän PizzaBuffa-ravintolat ympäri Suomen jakavat 18. lokakuuta alkaen 17 000 heijastinta lapsiasiakkailleen. Heijastinkampanjalla halutaan parantaa lasten turvallista liikkumista syyspimeällä. Lasten liikenneturvallisuutta edistävä kampanja on osa S-ryhmän ravintolaketjujen vastuullisuustyöskentelyä.
”Ravintoloissamme käy vuosittain 170 000 lasta. Pyrimme huomioimaan tätä tärkeää kohderyhmää eri tavoin vuoden aikana. Heijastinkampanjan toteutamme nyt ensimmäistä kertaa”, kertoo PizzaBuffan ketjupäällikkö Janne Kulovuori.
”Jalankulkijaa on erittäin vaikea havaita syyspimeällä. Heijastin on halpa ja hyvä henkivakuutus, ja silti vain puolet jalankulkijoista käyttää sitä. Kampanjalla haluamme muistuttaa kaikkia lapsia ja heidän vanhempiaan heijastimen käytön tärkeydestä”, Kulovuori sanoo.
Kohtaamistilanteessa lähivaloilla ajava autoilija havaitsee ilman heijastinta kulkevan henkilön vasta noin 50 metrin päästä, kun jalankulkijan heijastin voi näkyä jo 350 metrin etäisyydeltä. (Lähde: Liikenneturva)
Heijastimia jaetaan PizzaBuffa-ravintoloissa lapsille niin kauan kuin niitä riittää. Jaettavat heijastimet on valmistettu Laitilassa kierrätettävästä kovamuovista ja ne ovat markkinoiden tehokkaimpia prismaheijastimia. Riippuva heijastin kiinnitetään polven korkeudelle niin, että se pääsee vapaasti heilumaan.
S-ryhmän ravintolaketjuissa tehdään monenlaisia vastuullisuustekoja. Lokakuussa Presso- ja Coffee House -kahviloissa myydään Vaasan Roosa nauha -kanelikierrepullia, joiden tuotoista osa lahjoitetaan rintasyöpätutkimukseen. Rossot taas tukevat lasten ja nuorten urheiluharrastusta myöntämällä vuosittain stipendejä laadukasta nuorisotyötä tekeville urheiluseuroille.
Lisätietoja:
Janne Kulovuori, ketjupäällikkö, PizzaBuffa, puh. 010 768 2857, janne.kulovuori@sok.fi
5.12.2024 | Vähittäiskauppa
4.12.2024 | Tästä ilmoitimme
3.12.2024 | Tästä ilmoitimme