S-ryhmä oli hyvin edustettuna 8.11. Arena-messuilla, Suomen suurimmassa kauppatieteiden opiskelijoiden ja työnantajien tapaamisessa. Ilmassa oli positiivista pöhinää, kun s-ryhmäläiset huippuasiantuntijat – johtajat ja S-Trainee-nuoret – kohtasivat sadoittain tulevaisuuden kykyjä.S-ryhmän ständillä kävi kova kuhina läpi Arena-messupäivän. Paikalla oli kymmenen S-ryhmän johtotason edustajaa sekä useita S-Trainee-ohjelmaan osallistuneita. S-ryhmäläisten huippujengi sekä vilkkaista keskusteluista virinnyt hyvä pöhinä houkuttelivat ständille arviolta tuhat nuorta.– Johtajat keskustelivat, sparrasivat ja verkostoituivat opiskelijoiden kanssa. Oli upeaa seurata, millaista heittäytymistä johdoltamme löytyi keskustelutuokioihin. Mielenkiinto tutustua oli ehdottomasti molemminpuolista! tapahtumaan osallistunut HR-harjoittelija Janne Lahtinen SOK HR-tiimistä kertoo.Päivän puheenaiheet kattoivat koko kaupan alan kirjon: vähittäiskaupasta ravintolabisnekseen, markkinoinnista vastuullisuuteen, taloudesta henkilöstön kehittämiseen – ja kaikkea siltä väliltä.Meillä on mahdollisuudet vaikka mihinS-ryhmän ständillä korostettiin kaupparyhmän tarjoamia laajoja ja monipuolisia työmahdollisuuksia. ”Meillä on mahdollisuudet vaikka mihin” -teema sekä jälleen keväällä käynnistyvä S-Trainee-ohjelma olivat vahvasti esillä.– Tuleva S-Trainee-haku herätti kiinnostusta opintojaan viimeistelevien joukossa. Meillä oli loistava porukka kertomassa tästä ainutlaatuisesta mahdollisuudesta, sillä meistä monella on S-Trainee-kokemusta joko tutorin, mentorin tai traineen näkökulmasta. Itse aloitin tammikuussa Jollas Instituutin ja SOK:n yhteisenä traineena. Toimin nyt hankintapäällikkönä SOK Vähittäiskaupan ketjuohjauksessa, tapahtumaa S-ryhmän osalta toteuttanut Minna Mikkilä kertoo.Päivän aikana s-ryhmäläiset kokosivat tiedot noin 50 potentiaalisesta S-Trainee-kandidaatista.S-ryhmä nuorille tutuksi– S-ryhmän henkilöstöstä 25 prosenttia, eli noin 10 000 on nuoria alle 25-vuotiaita. Nuoret ovat meille erittäin tärkeä kohderyhmä, jolle haluamme viestiä tuhansista työelämän mahdollisuuksistamme. Arena-messuille ja muihin vastaaviin tapahtumiin osallistuminen on yksi tapa vahvistaa S-ryhmän työnantajakuvaa nuorten keskuudessa, HRD-johtaja Pekka Ruuth kuvailee onnistuneen päivän antia.– Ständillämme virinnyt hyvä fiilis ja johdon sitoutuminen välittyivät varmasti kaikille mukana olleille, hän kiittää.