Miljoonaluokan bonushyöty käyttämättä


23.11.2018

PeeÄssän ja LähiTapiolan kumppanuus on vahvalla pohjalla. Molemmat ovat asiakkaidensa omistamia, tukevasti paikallisessa elämänmenossa mukana olevia osuustoiminnallisuuteen pohjautuvia yrityksiä, joiden arvot ja asiakkaat ovat yhteisiä.

PeeÄssän asiakasomistajista 40 prosentilla on vähintään yksi vakuutus LähiTapiolassa. Keskimäärin vakuutusmaksut ovat vuodessa noin 1 000 euroa ja Bonusta niistä kertyy tavallisimmin 4 prosenttia.

Valtava etusumma jää kuitenkin vielä hyödyntämättä: mikäli LähiTapiolasta bonustelevien asiakasomistajien määrä esimerkiksi kaksinkertaistuisi 80 prosenttiin samoilla vuosimaksuilla ja bonusprosentilla, vakuutuksista maksettujen Bonusten määrä kasvaisi peräti 1,9 miljoonaa euroa.

– Ja kaiken lisäksi vakuutusmaksut nostavat Prismassa, S-marketissa ja muissa PeeÄssän toimipaikoissa tehtyjen bonusostojen kokonaismäärää ja mahdollistavat korkeamman bonusprosentin kaikista ostoista, LähiTapiola Savon liiketoimintajohtaja Jani Kaarivaara muistuttaa.

– Meillä on hyvät tuotteet ja kilpailukykyiset lähtöhinnat, joista tarjoamme Bonuksen lisäksi keskittävälle asiakkaallemme omaetuna jopa 17 prosentin alennuksen kaikista vakuutusmaksuista, hän jatkaa.

 

Samat omistajat

S-ryhmän ja LähiTapiolan bonusyhteistyö alkoi muutaman vuoden tauon jälkeen uudelleen kesäkuussa 2014. Bonusta kerryttävät kaikki yksityistalouden vakuutukset. Tätä nykyä LähiTapiolan omistaja-asiakkaista neljä viidestä saa vakuutuksista Bonusta.

– Monelle asiakkaallemme on tärkeää myös se, että osuuskauppa ja LähiTapiolan alueyhtiöt ovat paikallisten ihmisten omistamia yrityksiä, jotka toimivat vastuullisesti ja samojen arvojen mukaisesti oman maakuntamme hyväksi sekä taloudellisesti että esimerkiksi työllistämisen näkökulmasta.

 

Siirtäminen on vaivatonta

Vakuutusyhtiön vaihtaminen tai ainakin vakuutusten kilpailuttaminen kiinnostaa monia, mutta operaation vaatima aika ja vaiva arveluttaa.

– Todellisuudessa se on varsin vaivatonta, sillä teemme asiakkaan puolesta kaiken mahdollisen sen jälkeen, kun hän ottaa meihin yhteyttä. Meille voi soittaa numeroon 017 6844 100 tai tulla käymään jossain palvelupisteessämme, joita PeeÄssän alueella on kymmenkunta. Vakuuttamisen asiantuntijamme voi myös pyytää käymään kotona, jos niin on helpompaa. Toki myös kaikki digitaaliset kanavat, muun muassa verkkotapaamiset ja chat-palvelu, ovat käytettävissä.   

Mukaan tapaamiseen kannattaa tulla yhdessä asuinkumppanin kanssa, jotta tärkeimmät asiat päästään käymään läpi kerralla.

– Verkkopankkitunnukset on hyvä olla matkassa, Jani vinkkaa.

 

Lue Liukkosen perheen kokemukset vakuutusyhtiön vaihtamisesta TÄÄLTÄ!

Palvelu valttikorttina

Jani myöntää, että vakuutusten vertailu eri yhtiöiden välillä on hankalaa, koska ehdot ovat erilaisia. Oleellista onkin löytää sellainen kumppani, jonka kanssa vakuutusasiat hoituvat selkeästi ja helposti, kunkin yksilöllisiin tarpeiseen vastaten.  

– Vaikka olemme digitaalisten palvelujen kehittämisessä vahvasti mukana, me LähiTapiolassa haluamme korostaa henkilökohtaisia asiakaskohtaamisia. Suosittelemme asiakkaillemme, että kerran vuodessa istuttaisiin hetkeksi saman pöydän ääreen ja katsottaisiin yhdessä läpi vakuutusten ajanmukaisuus. Palvelu on se tekijä, jolla erottaudumme kilpailijoistamme.

 

Sosiaaliturvan aukot umpeen

Vakuuttamisessa ihmiset huolehtivat yleensä ensimmäiseksi kodista ja autosta. Sen sijaan oman ja perheenjäsenten elämänturva-asiat vaativat usein muistuttelua.

– Monelle tulee yllätyksenä, miten suuri taloudellinen vaikutus on vakavalla sairaudella, työkyvyttömyydellä tai puolison kuolemalla. Jos tulojen ja menojen välissä on kuukaudessa 100 euroa liikkumavaraa, tulotason puolittuminen on taloudellinen katastrofi. Me täytämme sosiaaliturvan aukkoja, jotta asiakkaamme voi varmistaa perheen toimeentulon myös silloin, kun eteen tulee suuria elämänmuutoksia, Jani Kaarivaara luonnehtii.