Kuopion Prisman parkkialueen valvonta- ja laskutusjärjestelmästä on lähtenyt aiheettomia laskuja asiakkaille


30.4.2024

Kuopion Prisman parkkialueen parkkeerauksen kameravalvontaa ylläpitävän Simplyturen järjestelmässä tapahtuneen vian vuoksi asiakkaille on lähtenyt aiheettomia laskuja. Kansainvälisen Simplyturen operoiman parkkeerausjärjestelmän laskutuksen Kuopion Prisman parkkipaikalta hoitaa Uuva. Uuva on suomalainen laskutuspalveluja tarjoava yritys.

Aiheettomia laskuja on lähtenyt 23.4.2024 päiväyksellä, ja ne koskevat ennen 1.3.2024 tapahtuneita pysäköintejä. Kaikki nämä ovat mitätöity perjantaina 26. huhtikuuta. Asiakkaat tulevat saamaan Uuvalta joko kirjepostina tai OmaPosti-palveluun kirjeen, jossa kerrotaan, mitkä asiakkaan saamista laskuista ovat aiheettomia.

Mikäli asiakas on ehtinyt maksaa aiheettoman laskun, pyydämme olemaan suoraan yhteydessä Uuvan asiakaspalveluun sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@uuva.fi tai puhelimitse numeroon 09 4134 5151.

– Suhtaudumme tällaiseen virheeseen erittäin vakavasti ja panostamme päivittäin siihen, että asiakkaamme saavat kysymyksiinsä parhaan mahdollisen palvelun. Selvitämme tilannetta Simplyturen ja Uuvan kanssa, jotta vastaavaa ei tapahdu jatkossa, kertoo PeeÄssän vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen

Prisman parkkialueella liikkuu päivittäin keskimäärin 6000 ajoneuvoa. Pysäköintijärjestelmä sallii 3 tuntia maksutonta parkkeerausta vuorokauden aikana. Kolmen tunnin aikaraja on voimassa, vaikka ajoneuvo poistuisi välillä parkkialueelta.

­– Parkkialuetta hyödyntää kaupassa asioivien ihmisten lisäksi Savilahden alueella työssä käyvät ja vastapäisen kampusalueen opiskelijat. Parkkeerauksen valvonnan taustalla on tarve varmistaa parkkialueen asianmukainen käyttö, Ruotsalainen tarkentaa.

Uuva on tiedottanut PeeÄssää, että kaikki aiheettomat laskut ovat peruttu.

Uuvan tiedote koskien Kuopion Prisman parkkimaksuja

asiakaspalvelu@uuva.fi

puh. 09 4134 5151