Mene Etusivulle
4.8.2025

UUTINEN

Kahvi maistui ja juttu luisti PeeÄssä-illassa Heinävedellä

PeeÄssä-illoissa lisätään vuorovaikutusta ja pohditaan yhdessä asiakasomistajien kanssa, miten PeeÄssän tuottamaa asiakashyötyä lisätään entisestään
Tuula Wright-Hallama ja Anja Kasurinen antoivat PeeÄssälle ”täydet pisteet” asiakasillan järjestämisestä. Ystävykset kertoivat arvostavansa sitä, että osuuskaupan väki tulee tapaamaan asiakkaitaan myös toimialueen reunamille, ja vieläpä koko johtoryhmän voimin.– Ihan uteliaisuuttaan piti lähteä katsomaan, mitä täällä tapahtuu ja minkälaisia uutisia kuulee, Wright-Hallama hymyili.– Kun kylällä tapahtuu jotain, niin totta kai pitää olla paikalla. Täällä tapaa paljon tuttuja ja kuulee samalla ajankohtaisia asioita omasta osuuskaupasta, Anja Kasurinen jatkoi.Kahvittelun lomassa kertyi paitsi lukuisia mukavia kohtaamisia tuttujen ja tuntemattomien kanssa, myös arvokasta tietoa, joka todellakin lisää asiakasomistajuudesta kertyvää hyötyä. Tuula Wright-Hallama kertoi, ettei hän ollut miehensä kanssa aiemmin tiennyt, että ylijäämänpalautusta osuuskauppa voi maksaa vain sen omista toimipaikoista tehdyistä ostoista.– Käymme aika usein ostoksilla Pohjois-Karjalan Osuuskaupan Prismassa Joensuussa. Nyt kuulimme, että toisessa osuuskaupassa tehdyistä ostoista tulee Bonusta ihan normaaliin tapaan, mutta PeeÄssän ylijäämänpalautusta ne eivät kuitenkaan kerrytä. PeeÄssän asiakasomistajan kannattaa siis suunnata Heinävedeltä Prismaan asioimaan ennemmin Varkauteen kuin Joensuuhun.Ystävykset Tuula ja Anja eivät kavahtaneet epävakaata säätä ja sadekuurojen mahdollisuutta, vaan lähtivät PeeÄssän asiakasiltaan iloisin mielin.

Asiakasomistajan etu ohjaa päätöksentekoa

Johtoryhmän jäsenten sekä eri tehtävissä toimivien asiantuntijoiden ohella asiakasomistajien kanssa oli tullut rupattelemaan muutamia osuuskaupan hallinnossa mukana olevia paikallisia henkilöitä. PeeÄssän hallituksessa viime vuoden alusta asti toiminut Piia Puotinen kertoi osallistuvansa mielellään kaikkiin tilaisuuksiin, joissa pääsee kuulemaan asiakasomistajien toiveita, odotuksia ja mietteitä PeeÄssän toimintaan liittyen. – On ollut aivan upea ilta. Olen päässyt keskustelemaan osuuskauppa-asioista ääneni käheäksi. Ilokseni olen voinut kertoa, että asiakasomistajien etu on myös hallitustyöskentelyn punainen lanka kaikessa päätöksenteossa ja linjauksissa. Itseäni puhuttelee vahvasti myös se, että onnistumisten korostetaan olevan peeässäläisten omissa käsissä, Pia totesi.Jo ensimmäisen reilun tunnin aikana PeeÄssä-illassa syötiin yli 200 kanelipullaa ja juotiin vielä useampi kupillinen kahvia.

Heinäveden S-market uudistuu ensi vuoden alkupuolella

PeeÄssän marketkaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen paljasti illan kuluessa, että Heinäveden S-marketissa alkaa ensi vuoden alkupuolella myymäläuudistus.– Kiinteistö on hyvässä kunnossa, mutta kylmäjärjestelmä vaihdetaan tulevaisuuden vaatimusten mukaisesti päästöttömäksi ja iv-tekniikkaa uudistetaan. Samalla myymälään tulee paistopiste, ja selvitämme myös mahdollisuutta rakentaa kaupan yhteyteen ABC-latauspiste sähköautoilijoiden käyttöön.Marketpäällikkö Minna Lybeck kertoi asiakkaiden kyselleen myös paikallisten tuotteiden valikoimien laajentamismahdollisuuksien perään.– Yritämme täyttää asiakkaidemme tuotetoiveita sen minkä pystymme, niin Tiältä päin -hyllyillä kuin muissakin tuotteissa. Lähituottajien määrä on kuitenkin rajallinen, eikä paikallisia tavarantoimittajia ole läheskään kaikissa tuoteryhmissä saatavilla.Serkukset Ritva Väänänen ja Raija Kortelainen kuvailivat myymälän uudistusuutista hyväksi, mutta ei se heitä suuremmin loppujen lopuksi hetkauta.– Oikein tyytyväisiä olemme olleet tähänkin asti omaan kauppaamme, jossa on aina mukava käydä. On monipuoliset valikoimat, ystävällinen henkilökunta ja Bonukset päälle. Tällaisia kahvitustilaisuuksia saisi kyllä olla enemmän, niin on mukavaa kun näkee ihmisiä, kaksikko toivoi.Ritva Väänänen kertoi asuvansa pääsääntöisesti talvet Varkaudessa ja kesät Heinävedellä.– Emme tuo ruokaa mukanamme Varkaudesta tänne, koska haluamme kannattaa paikallista S-marketia.Raija Kortelainen muisti antaa kehuja myös S-Biilille, jolla PeeÄssä tuo S-Pankin palvelut asiakasomistajien luokse eri paikkakunnille. Heinävedelle kiertävä palveluauto poikkeaa parin viikon välein.– Olen asioinut S-Biilissä useita kertoja, ja olen aina saanut asiani hoidettua moitteettomasti, Ritva Kortelainen kiitteli. Ritva Väänänen ja Raija Kortelainen kertoivat viihtyneensä asiakasillassa erittäin hyvin.– Mukavaa, että PeeÄssä on ruvennut järjestämään tallaisia kesätapahtumia, serkukset kiittelivät.

KATEGORIAT

  • Asiakasomistajuus
  • Vastuullisuus
  • Parhaan elämän edelläkävijä Savossa
  • #tekosysteemi