Taloudellisesti haastavassa ajassa osuuskaupan vahvuudet korostuvat. Asiakasomistajat hyötyvät sitä enemmän, mitä enemmän he käyttävät S-ryhmän palveluita.
Edullinen hintataso on kaikkien asiakkaiden etu. Ruoan hinta on pysynyt keskeisenä asiana niin asiakkaiden arjessa kuin julkisessa keskustelussakin.
PeeÄssä on järjestelmällisesti pitänyt kiinni edullisesta ostoskorista, sillä sen nähdään olevan yksi tärkeimmistä asiakasomistajan hyödyistä.
– Osuuskaupan tarkoitus on ensisijaisesti tuottaa hyötyä asiakasomistajilleen. PeeÄssässä investoimme vuonna 2023 myymäläverkoston ja palveluiden kehittämiseen, joka näkyi esimerkiksi ruoan verkkokaupan avaamisella kaikkiin Prismoihin ja S-marketeihin, kertoo PeeÄssän vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.
PeeÄssä toi vuonna 2023 merkittäviä hyötyjä asiakasomistajilleen
120. juhlavuosi näkyi kattavasti PeeÄssän toiminnassa ja asiakasomistajille oli tarjolla hyviä ja tuntuvia etuja.
Vuonna 2023 PeeÄssä maksoi ennätysmäärän bonuksia asiakasomistajilleen, mikä kertoo siitä, että ihmiset todella näkevät keskittämisen hyödyt. Edullinen hinta, ja asiakasomistajan hyödyt sen päälle, kannustavat asiakkaita liittymään asiakasomistajaksi. Viime vuonna nähtiinkin ennätys uusien asiakasomistajien määrässä.
Lisäksi PeeÄssän asiakasomistajille maksettiin ylijäämänpalautuksia yli 17 miljoonaa euroa.
– Bonusten ja ylijäämänpalautuksen lisäksi asiakashyöty toteutui PeeÄssän investoinneissa osuuskaupan alueella. Asiakasomistajien palveluita kehitettiin vuonna 2023 yhteensä yli 42 miljoonalla eurolla, Ruotsalainen kertoo.
S-ryhmällä on tällä hetkellä yli tuhat päivittäistavarakaupan toimipaikkaa eri puolilla Suomea ja Virossa 13 Prismaa. S-Ryhmän vankka johto päivittäistavarakaupan markkinaosuudessa näkyy myös edelleen vahvistuneena asemana ruoan verkkokaupan markkinajohtajana. S-ryhmän päivittäistavarakaupat tarjoavat työtä lähes 20 000 kaupan alan ammattilaiselle.