28.3.2018
Sokos Hotellien parhaat asiakaspalveluteot, päälliköt sekä asiakkaat onnellisimmaksi tehneet hotellit palkittiin Jyväskylässä.
Original Sokos Hotel Vaakuna Mikkelissä nappasi niin vuoden Sokos Hotel 2017 -palkinnon kuin parhaan päällikön palkinnon, joka meni hotellipäällikkö Hanna Coker-Appiahille.
Sokos Hotels sankarit löytyvät Original Sokos Hotel Presidentistä Helsingistä, Break Sokos Hotel Kolilta ja Solo Sokos Hotel Estoriasta. Asiakastyytyväisyydeltään paras Sokos Hotelli on jyväskyläläinen Solo Sokos Hotel Paviljonki.
Vuosittain valittava S-Boss on henkilö, joka omalla esimerkillään ja työllään johdattaa yksikkönsä erinomaisiin tuloksiin niin asiakaspalvelun, tuloksellisuuden kuin laadunkin saralla. Tänä vuonna S-Bossiksi nimettiin Mikkelin Vaakunan hotellipäällikkö Hanna Coker-Appiah. Perusteluissa mainittiin, että Coker-Appiah on niin innostava esimies kuin vahva asiakaspalvelija sekä tinkimätön tuloksentekijä. Mikkeliin meni toinenkin palkinto, kun Original Sokos Hotel Vaakuna valittiin vuoden Sokos Hotelliksi työ- ja asiakastyytyväisyyden, johtamisen sekä talouden tunnuslukujen pohjalta.
Sokos Hotelleissa henkilökuntaa kannustetaan aktiivisesti sankaritekoihin, sillä asiakkaan yksilöllinen huomioiminen kohottaa asiakkaan palvelukokemuksen hyvästä ainutlaatuiseksi. Vuosittain sankaritekoja nostetaan esiin ja parhaat niistä palkitaan.
Yksi kolmesta palkitusta sankarista on Sidalia Parkkari Original Sokos Hotel Presidentistä, Helsingistä. ”Sidalia oli huomannut pöydässä lohduttoman ravintola-asiakkaan, ja saanut selville, että mies oli viettämässä syntymäpäiväänsä yksin. Lämmin tapa, jolla Parkkari onnitteluhalausta ja pientä tarjoilua myöten huomioi päivänsankarin, oli palkintojuryn mielestä vuoden 2017 ehdoton Original-sankariteko”, toteaa Sokos Hotellien konseptipäällikkö Markus Siitonen.
Vuoden 2017 Break-teosta palkittiin Break Sokos Hotel Kolin Sanna Hyttinen, joka pelasti uupuneet telttaretkeilijät sateesta. Palkinto vuoden 2017 Solo-sankariteosta meni Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoriaan neljän hengen tiimille, joka päätti onnellistaa kerroshoidossa työskentelevät kollegansa.
Sokos Hotellien asiakastyytyväisyystutkimuksessa, jossa mitataan muun muassa palvelun tasoa, aamiaisen sujuvuutta ja huoneiden siisteyttä, koko ketjun keskiarvo on tällä hetkellä 4,30 ykkösestä vitoseen kulkevalla asteikolla. Vuoden 2017 asiakastyytyväisyystutkimuksen tulosten perusteella palkittiin keskiviikkona myös ketjun parhaat hotellit.
Useita kotimaisia ja kansainvälisiä palkintoja kahminut jyväskyläläinen Solo Sokos Hotel Paviljonki palkittiin parhaana Sokos Hotellina sekä parhaana Solo-hotellina 2017. Vaaramaisemissa sijaitseva energinen Break Sokos Hotel Vuokatti palkittiin kuluneen vuoden parhaana Break-hotellina ja Seinäjoen Original Sokos Hotel Lakeus parhaana Original-hotellina.
”Meillä työskentelee sankarimaisia ammattilaisia, jotka tekevät joka päivä upeaa työtä luodakseen unohtumattomia hotellikokemuksia”, Siitonen sanoo. ”Ja on hienoa, että nämä teot ovat alkaneet näkyä vahvasti paitsi kohonneena asiakastyytyväisyytenä myös sosiaalisessa mediassa ja asiakaspalautteissa”
Lisätiedot: Markus Siitonen, konseptipäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 768 2739, markus.siitonen@sok.fi
1.10.2024 | Tästä ilmoitimme
1.10.2024 | Tästä ilmoitimme
1.10.2024 | Tästä ilmoitimme